Mješovita grupe-zašto su dobre za stariju djecu
Roditelji su često u dilemi da li je za dijete bolje da ide u vrtić u kojemu će biti u mješovitoj grupi ili vrtić gdje će biti s vršnjacima u grupi.
Roditelji se često brinu hoće li njihovo dijete nazadovati u razvoju ako se druži s mlađom djecom. Također, brine ih hoće li biti frustrirano da nije dovoljno napredno ako je u grupi sa starijom djecom. I to je potpuno razumljivo!
Jasno je da će dijete od polaska u osnovnu školu još najmanje 8 godina provesti sa svojim vršnjacima u razredu. Zato, želimo se usmjeriti na važne aspekte interakcije djece različitih godina i kakve benefite dijete može imati od druženja s mlađom ili strarijom djecom osobito u prvih 7 godina života.
Dobrobiti kod starije djece od mješovite grupe:
- Briga za mlađu djecu.
- Razvoj empatije i razumjevanja potrebe drugih (jedno od najvažnijih elemenata za daljni razvoj i uspješnost svih interpersonalnih odnosa).
- Učenje mlađe djece (mentorstvo). Istraživanja su pokazala da je učenje učikovitije ako dijete uči drugo dijete.
- Uloga vođe i jačanje samopouzdanja.
- Kod mlađe djece dolazi do motivacija za napretkom dok gleda stariju djecu i njihove vještine.
Djeca se, kao i odrasli konstantno uspoređuju s drugima sličnim sebi (fizički, intelektualno, socijalno) i vrlo jasno procjenjuju u čemu su bolji ili lošiji od vršnjaka. Negativno uspoređivanje s vršnjacima može imati jako negativne emocionalne reakcije kod djece.
Kod neke djece može doći do niskog samopouzdanja i frustracije u vršnjačkim grupama ako dijete percipira da nije jednako uspješno kao i druga djeca. Tada se može javiti otpor za odlazak u školu i odbijanje učenja i druženja s drugom djecom te psihosomatski problemi.
Dakle, važno je naglasiti da dijete neće nazadovati u razvoju ako je u grupi s mlađom djecom. Odgojiteljeva uloga je da planira i priprema aktivnosti koje potiču razvoj djetetovih vještina i sposobnosti.
Dajte djetetu da bira s kim će se družiti!